דרעי בהצהרה מפתיעה: לא בטוח שאני רוצה לחזור לממשלה

אסתי פלד 2 Comment on דרעי בהצהרה מפתיעה: לא בטוח שאני רוצה לחזור לממשלה

יו"ר ש"ס אריה דרעי מדבר על הכל בריאיון נרחב למהדורה המרכזית של 'קול חי' • יחזור לממשלה? "הלוואי שהייתי פטור מזה" • על כרטיסי המזון: "מאבקים מיותרים בשל צרות עין" • ועל הבחירות בבני ברק: "ברור שמה שהיה לא יכול להימשך"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ש"ס אריה דרעי, אומר הערב (חמישי) לאבי מימרן במהדורה המרכזית, כי גם אם יתאפשר לו לשוב לשולחן הממשלה – יתכן מאוד שהוא לא ירצה בכך.

בפתח השיחה הוא התייחס לכינוס מועצת חכמי התורה: "התרגשות גדולה. סיעתא דשמיא אדירה, למרות שאיבדנו את שלושת הרועים הנה יש לנו מועצת חכמי התורה של גדולי ישראל, ראשי ישיבות, שיושבים יחד ומנחים אותנו. קיבלנו הנחיות והחלטות הערב. זה מעמד גדול מאוד בשבילנו.

"דיברנו על חוק הגיוס, על הקומה הכשרה, כל הנושאים שעומדים על הפרק ויש התייחסויות להכל בהחלטות שמפורסמות כרגע. דיברנו הרבה גם על הבחירות המקומיות".

ימונה לשר?

על כך שאינו שר: "הלוואי שהייתי פטור מהשליחות הזו", אומר דרעי במפתיע. "במיוחד עכשיו כשאני רואה שהשרים שלנו עושים את תפקידם כוותיקים ומנוסים ולי יש היום הרבה יותר זמן להתעסק בדברים אחרים. מעז יצא מתוק". עם זאת, הוסיף דרעי כי מדובר בנושא עקרוני: "השאלה היא אם אפשר להשלים עם מצב כזה שהשופטים יחליטו במקום הבחירות הדמוקרטיות".

"הסיבה לתיקון עילת הסבירות היא לא להחזיר את דרעי לממשלה", הדגיש יו"ר ש"ס. "זה הרבה מעבר. בכל ההחלטות והמינויים, היום בית המשפט מתערב. יש הצדקה לומר שבית המשפט יתערב בהחלטות של פקידים, זה סביר ורצוי מאוד. אבל נבחרי ציבור, למה הסבירות של השופטים יותר סבירה משל השרים או ראש הממשלה? יש סיכוי גדול מאוד שעילת הסבירות תתוקן ולמרות זאת לא אחזור לשולחן הממשלה. טוב לי כיום במצב הזה".

"כשיתקנו את עילת הסבירות אני אביא את השאלה על המינוי בפני מועצת חכמי התורה", המשיך ואמר. "כרגע זה לא רלוונטי כי ממילא אני לא יכול לחזור. "אני מצידי אביא בפניהם את רחשי ליבי שלטובת התנועה עדיף שאני לא אכנס לממשלה".

על חוק הגיוס: "יש מתווה שאומר לפצות ולתגמל משמעותית את הלוחמים ומצד שני לפטור או לשחרר בגיל מוקדם יותר את מי שתורתו אומנותו ושמי שרוצה יוכל גם לצאת לעבוד. זה המתווה שעובדים עליו. הממשלה לא הספיקה עדיין למתווה מושלם והיא דנה בזה עכשיו ולכן מבקשים דחיה של חצי שנה".

על יוקר המחיה: "הבטחנו לבטל את גזירות המיסוי של ליברמן בנושא החד פעמי והשתיה המתוקה וביטלנו אותם. הבטחנו כרטיסי מזון, לצערי היינו צריכים לחכות לתקציב ולמרות שזה עבר בתקציב היו מאבקים לא פשוטים עם פקידים באוצר שנלחמו בזה בכל כוחם, גם בתקופת הקורונה. הם אומרים שהם נגד חלוקת כספים ונגד הקריטריונים שעשינו. ראש הממשלה ושר האוצר גיבו אותי לחלוטין כמובן. אני מקווה שבקרוב מאוד תתחיל חלוקת הכרטיסים. עשרות שעות של מאבקים מיותרים של צרות עין ושיקולים לא מקצועיים שמנסים לטרפד את זה".

עוד אמר דרעי: "יש בעיה קשה מאוד של יוקר המחיה שמושפעת מהמצב בעולם. אני כל הזמן מתריע בפני ראש הממשלה בכל המפגשים ומעלה את הסוגיה בפגישות ראשי המפלגות. נכון שאסור להתערב לבנק ישראל, אבל חייבים לעשות משהו בנושא המשכנתאות ובשאר הנושאים. ראש הממשלה הקים ועדת שרים. מקווה שנראה תוצאות בקרוב".

בהתייחסו לבחירות המקומיות בעיר בני ברק, הצהיר יו"ר ש"ס באופן שלא משתמע לשתי פנים: "הבחירות לכנסת היו המפקד הכי טוב שיכול להיות. במשך שנים החסידים והליטאים מחלקים ביניהם את ראשות העיר. ברור שהמצב לא יכול להמשיך יותר. לא נשלים עם זה שאחרים יעשו רוטציות ואנחנו נקבל את המעט שאנחנו מקבלים. אנחנו האחרונים ליצור מחלוקת, אבל אם עושים הסכמים ש"ס צריכה להיות חלק מהם".



2 תגובות

מיין תגובות
    1. אני מבין שסבלת ממנו הרבה. כנראה שהסבסוד בתחבורה הציבורית, בקעמפים לישיבות, כרטיסי המזון שחולקו, אירועי התרבות למגזר, גנים ופארקים שהוקמו ביוזמת משרדו בכל הארץ ועוד שלל פעילויות בכל התחומים – הפריעו לך מאוד. כנראה אתה לא נוסע בתח’’צ, משלם על ילדיך מחיר מלא בטיולים, ומסתמא אתה גר ב’שנלר’ ומשתמש ב’גינת בוטיק’ לילדיך, ואם כן צרכי רוב העם לא ממש מדברים אליך, רק כמה כותרות מבאישות ב12-13 – הם אלה שמדברות אליך. ואם כך – אתה לא הכי מחובר למציאות היומיומית בשטח, וחבל. זה לא טחב להיות מנותק. מציע לך באהבה – לחשב מסלול מחדש. כי לפחות 400,000 בעלי זכות הצבעה – לא חושבים כמוך.